آموزش تصویری انتقال بک آپ سایت از هاست دایرکت ادمین


اگر مدیر سرور هستید یا اگر نماینده فروش هاست دایرکت ادمین هستید و تصمیم به انتقال سایت ها به سرویس جدید نمایندگی هاست دایرکت ادمین خود هستید کار بسیار ساده است و تنها برای اینکار نیاز است تا حداقل دسترسی به ادمین سرویس دایرکت ادمین داشته باشید.

پس از ورود به پنل ادمین سرویس نمایندگی دایرکت ادمین خود کافی است مطابق با مراحل زیر کار را شروع و بک آپ ها را بصورت کامل انتقال به هاست جدید داده و نهایتا آنها را روی سرویس جدید نمایندگی ریستور نمایید.

مرحله اول:

برای شروع باید از پنل ادمین دایرکت ادمین سرویس نمایندگی خود به منوی admin tools رفته و بعد از آن گزینه admin backup/transfer را انتخاب نمایید تا به صفحه بک آپ گیری و انتقال وارد شوید( دقیقا مطابق با تصویر زیر ).

حالا باید مطابق با تصویر فوق روی گزینه SCHEDULE کلیک نمایید که بتوانید اقدام به بک آپ گیری نمایید، توجه نمایید در صورتیکه روی گزینه RESTORE کلیک نمایید می توانید بک آپ هایی را که از قبل دارید روی این سرویس خود ریستور کنید.

حالا اگر روی گزینه SCEDULE کلیک کرده باشید باید با صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده میفرمایید مواجه شوید.

حالا در تصویر بالا چند زبانه را میبینید که باید به زبانه اول که همان Step 1: Who است وارد شوید، همچنین به شماره گذاری ها در تصویر فوق توجه فرمایید، هر یک از شماره ها را خدمت شما شرح خواهیم داد که بیان گر چه چیزی است:

شماره1 :

اگر تیک گزینه All Users را بزنید چه اتفاقی می افتد؟ در اینصورت از کلیه یوزرها و هاست های روی سرور شما بصورت کامل بک آپ گیری انجام خواهد شد.

شماره2 :

اگر تیک مربوط به گزینه All Users Except Selected را بزنید: در اینصورت از کلیه یوزرها بک آپ گیری خواهد شد به جز یوزرهایی که انتخاب می کنید.

اما اگر گزینه Selected Users را تیک بزنید، آنگاه خلاف دستور بالا انجام می شود، یعنی در اینصورت تنها از یوزرها و هاست هایی بک آپ گیری خواهد شد که انتخاب می کنید.

شماره3 :

گزینه Skip Suspended مربوط به یوزرهای ساسپند شده یا همان مسدود روی سرویس نمایندگی می باشد. اگر این تیک را بزنید از یوزرهای ساسپند بک آپ گیری انجام نخواهد شد.

شماره4 :

حالا انتخاب ها انجام شدند، باید گزینه Next Step را انتخاب نمایید تا به مرحله بعد وارد شود که مربوط به زبانه Step 2: When می باشد( مطابق با تصویر زیر ).

در تصویر فوق دو انتخاب دارید:

اگر تیک مربوط به گزینه now را انتخاب نمایید، عملیات بک آپ گیری از یوزرها دقیقا همان لحظه آغاز می شود.

اگر تیک مربوط به گزینه cron schedule را فعال نمایید آنها عملیات بک آپ گیری مطابق با دستورات کرون جاب انجام می شود و در این صورت بر اساس کرون جاب می توانید زمان ساعت و تاریخ بک آپ گیری از یوزرها را تعیین نمایید.

پس از تصمیم گیری و انتخاب باید گزینه next setup را انتخاب تا به زبانه بعدی که همان Step 3: Where است منتقل شوید( مطابق با تصویر زیر ).

در تصویر بالا که مربوط به زبانه Step 3: Where است مربوط به تعیین مسیر انتقال بک آپ ها می باشد، اگر می خواهید بک آپ ها روی همان فضای سرور فعلی ذخیره شوند باید گزینه local را انتخاب نمایید و مسیر فولدری که مد نظر دارید بک آپ ها در آن ذخیره شوند را وارد نمایید.

اما درصورتیکه مد نظر دارید بک آپ ها روی سرور دیگری یا هاست دیگری ذخیره شوند باید تیک مربوط به گزینه FTP را فعال کنید، در اینصورت همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید باید اطلاعات مربوط به اف تی پی سرور مقابل را وارد نمایید و در نهایت روی گزینه NEXT SETUP بزنید تا به آخرین زبانه که مربوط به انتخاب بکاپ گیری از دیتاها یا همان Step 4: What می باشد وارد شوید( مطابق تصویر زیر ).

همینطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، در اینجا بصورت پیشفرض تیک گزینه ADD DATA فعال است که بکاپ ها بصورت فول گرفته می شوند، اگر تیک گزینه SELECTED DATA را فعال نمایید می توانید انتخاب نمایید که کدام بخش ها و دایرکتوری ها از هاستتون مشثل FTP یا … بک آپ گرفته شود و یا کدام قسمت ها بک آپ گیری نشوند.

اما نهایتا باید روی گزینه SCHEDULE کلیک نمایید و به عملیات بک آپ گیری خاتمه دهید.

توجه:

بعد از اتمام بک آپ گیری، دایرکت ادمین یک پیام خواهد فرستاد و شما را از اتمام بک آپ گیری و انتقال آنها به دایرکتوری ای که مشخص کرده اید آگاه می سازد. همچنین می توانید روی همان گزینه ADMIN BACKUP/TERANSFER بزنید و درصد پیشرفت عملیات بک آپ گیری و انتقال را مشاهده نمایید.

در صورتیکه پرسشی در این رابطه داشتید می توانید از طریق نظرات همین پست مطرح و پاسخ را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس : 34220129 - 017

info@javangostar.ir