۲۰ شهریور

طراحی پورتال : مراحل کامل طراحی پورتال ، خرید پورتال سازمانی و دانشگاهی

طراحی پورتال برای سازمانی خاص توسط هر شرکتی انجام نمی شود، بلکه طراحی پورتال باید توسط شرکتی توانا که دارای تیمی مجرب است انجام شود. یک سازمان برای طراحی پورتال و سایت سازمانی خود چیزی فراتر از یک سی ام اس را نیاز دارد که ما با نیروهای متخصص خود آماده به انجام امر شما هستیم.

مراحل طراحی پورتال و پیاده سازی آن:

همیشه اولین سوال مشتریان از ما زمان دقیق طراحی پورتال و راه اندازی آن است که باید گفت زمان دقیق طراحی پورتال بسته به مواردی(نظیر کد نویسی از ۰ تا ۱۰۰ است یا کدینگ در اختیار برنامه نویس قرار داده می شود و یا … ) است که باید پس از برسی زمان دقیق طراحی پورتال خدمت مشتری اعلام گردد.

تعيين استراتژي در نحوه ارائه اطلاعات و نهايي كردن نقشه سايت بستگی به اهداف و سياست هاي شركت طراح و نياز سنجي كاربران شركت دارد. البته در استراتژي اوليه مي بايست هدف نهايي را مشخص كرد و به يكسري بايد و نبايد ها هم پاسخ داد. مثلاً آيا نمونه نرم افزار ما در بازار موجود است؟ رقباي ما چه كساني هستند؟ روش هاي برتر ساختن نرم افزار ما به رقبا چيست؟ نياز كلي كاربران و مشتريان ما چه چيزهايي است؟ ابتدايي ترين و انتهايي ترين امكانات مورد نياز نرم افزار چيست؟

پيدا كردن اين روش ها از طريق تجزيه و تحليل هايي كه توسط يكسري تحقيقات به دست مي آيد، می باشد. بعد از پيدا كردن جواب سوالاتمان مي بايست يك برنامه ريزي دقيق براي به دست آوردن يك هدف برزگ و نهايي انجام داد.

با توجه به استراتژي هاي شركت مي بايست اطلاعات مورد نياز را جمع آوري و سپس طراحي گرافيكي مناسب با نياز كاربران و بازار آنلاين انجام داد. پياده سازي ساختار فني نرم افزار با يك تيم خوب برنامه نويسي و در نظر گرفتن تمامي نكات برنامه نويسي، تهيه بانك اطلاعاتي مطابق با پورتال مربوطه و سپس هاست مطابق با پرتال را انتخاب ميكنيم.

بعد از اين مرحله مي بايست نسخه آزمايشي آن را آماده نصب كرد. اطلاعات اوليه را وارد ميكنيم، سپس مشكلات برنامه را در نسخه آزمايشي بررسي و مي بايست نرم افزار را از نظر امنيتي و كارايي و بازدهي نيز تست نمود و مشكلات را رفع کرد و كم و كاستي ها را بهبود بخشيم.

در چرخه اي تکرار شونده در طول زمان هاي متفاوت ، کل کار را بررسی كرده و تجزيه و تحلیل می کنیم. سعی می کنیم مواردی که اضافی هستند و تاثیری در کارایی نداشته اند را پیدا و حذف و هم چنین ایراد ها را پيدا و برطرف سازيم و تکنولوژی های مورد استفاده را حتي الامكان بروز کنیم تا به مرور زمان بازخورد بهتري را دريافت كنيم و به هدف نهايي خود دست يابيم.

نمونه قالب اين مرحله یک نمونه اولیه و خام است، پس باید نظر كاربران و مشتريان مد نظر هدف هم در نظر گرفته شود و میزان برقراری ارتباط آنها با کار مشخص شود. نظرات و ایده های جدید از منابع مختلف جمع آوري و به کار گرفته شود و آن را با هدف موفقیتمان مقایسه كنيم تا در نهایت باعث ایجاد تاثیر در بيننده شود.

در مرحله بعدي مي بايست پروژه را تكميل كرد و سعي بر اين است كه پورتالي بدون خطا داشته باشيم در واقع يك بازبيني كلي در اين مورد انجام مي دهيم.

در اين قسمت از پروژه ، خروجی های مراحل قبل به یک نرم افزار کامل منجر خواهد شد. مي بايست نرم افزار را توسعه و گسترش دهيم. توسعه نرم افزار اغلب شامل جریاناتی پیچیده از فعالیت هايي است که می تواند شامل طراحی تعاملی، طراحی بصری، توسعه فناوری، توسعه محتوا، بکارگیری استراتژی تبلیغاتی و استفاده از ابزار های اجتماعی باشد. این نرم افزار در حقیقت هسته اصلي سایت است ولی در ظاهر پوسته يا همان تم گرافيكي است که کارکرد آن دیده می شود و نسخه كاربر پسند با ظاهر گرافيكي زيبا را در تكميل اين فرآيند طراحي مي كنيم. سپس براي آموزش نرم افزار طراحي شده تدابيري را بيانديشيم. آموزش مي تواند توسط سيستم راهنما يا نيروي انساني در نظر گرفته شود. يكي از قسمت هاي يك پرتال مورد اطمينان بحث پشتيباني نرم افزارو نگهداري آن مي باشد. پشتيباني شامل بروز رساني نرم افزار، نصب آن و داشتن هر گونه سؤال در مورد نرم افزار مي باشد كه در صورت وجود پشتيباني قوي، آن پورتال جهت انتخاب مناسب مي باشد.

جهت ثبت درخواست طراحی پورتال و مشاوره لطفا اینجا کلیک کنید.

اشتراك گذاري

پاسخ خود را ثبت کنید