لایت اسپید چیست/مزایا-امنیت و سرعت وب سرور لایت اسپید


لایت اسپید ( LiteSpeed ) که این روزها در ایران بسیاری از شرکت های میزبانی وب در حال استفاده از آن روی سرورهای میزبانی و اشتراکی خود هستند در واقع به نوعی نسخه پیشرفته همان وب سرور آپاچی میباشد اما با عملکردی بسیار بهتر از نظر کانکشن، سرعت و … که در ادامه این مطلب به برخی از مزایای این وب سرور قدرتمند خواهیم پرداخت.

همچنین لازم به ذکر است همانطور که می دانید این وب سرور قدرتمند و مورد محبوب ما ایرانی ها با کنترل پنل هایی از جمله سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک نیز بصورت کامل سازگار میباشد.

وب سرور لایت اسپید ( Lite Speed ):

شرکت LiteSpeed که در New Jersey امریکا میباشد. از شرکت های پیشرو در خدمات وب سرور و امنیت سرور های میزبانی وب میباشد . این شرکت اوایل سال ۲۰۰۲ توسط یک تیم از مهندسین به رهبری George Wang تاسیس شده است.

شعار این شرکت به این صورت میباشد که خرید سخت افزار قوی تر برای حل مشکلات کار ساز نیست و مقرون به صرفه نمیباشد . آنها بر این باور هستند که در صورت استفاده از این وب سرور مناسب شما تا حد بسیار بالای نیاز به خرید سرور با منابع بیشتر جهت رفع کمبود های خود نخواهید داشت .

وب سرور لایت اسپید در چند سال اخیر بسیار گشترش یافته است .

لایت اسپید وب سروری است بر پایه عملکرد و سرعت بالا طرحی شده است. به دلیل سرعت بالای این وب سرور و استفاده و نصب بسیار ساده میتوانید وب سایت خود را به این سیستم مجهز کنید. لایت اسپید عملکرد و مقیاس پذیری فوق العاده بالایی دارد و تقریبا سرعتش شش برابر سریع تر از آپاچی است.برای محتوا های ایستا یا استاتیک لایت اسپید از thttpd , boa و TUX استفاده میکند و برای محتوای پویا یا دینامیک لایت اسپید تا ۵۰% سریع تر در سرویس های نوشته شده در php است نسبت به آپاچی و این به دلیل استفاده از mod_php است که در این وب سرور استفاده شده.از ورژن ۳ لایت اسپید به بعد این سرویس همواره کنار وب هاستینگ ها بوده و از کنترل پنل های سی پنل دایرکت ادمین و … پشتیبانی میکند.همچنین لایت اسپید بهترین انتخاب برای هاستینگ اشتراکی میباشد زیرا هم از سرعت بسیار بالا و هم از امنیت خوبی برخوردار است.

این وب سرور از CGI, FastCGI, LSAPI, PHP, Servlet/JSP پشتیبانی میکند و قابلیت پشتیبانی Apache compatible URL rewrite engine را دارد و از نظر امنیتی به Anti-DDoS و Deny any buffer-overrun attempts و System overloading prevention مجهز است.

مزایای استفاده از وب سرور لایت اسپید:

مدیریت بهتر منابع با بکارگیری لایت اسپید:

یکی دیگر از شاخص های مهم litespeed مدیریت بهتر منابع می باشد . استفاده بهتر از core های CPU و همچنین مدیریت منابع سرور ،از قبیل ram و cpu را برای یوزرها بهتر کنترل می کند و اجازه ی مصرف بیش از حد را به یک یوزر نمی دهد تا این امر باعث کندی وبسایت سایر یوزر ها نشود. لایت اسپید با معماری ساده و رویداد محور می‌تواند هزاران کاربر را با کمترین استفاده از منابع سرور میزبانی نماید.

در پایان می توان گفت که وب سرور لایت اسپید برتری های زیادی نسبت به وب سرور های دیگر دارد اما بر خلاف وب سرور آپاچی، Lite Speed رایگان نبوده و هزینه هایی را برای شرکت های هاستینگ در پی دارد. به همین علت است که معمولاً هاست های مجهز به LiteSpeed کمی گران تر از سایرین می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس : 34220129 - 017

info@javangostar.ir