آموزش خرید دامنه ملی-[دامنه با پسوند .ir ]


اگر آموزش های تیم ما را دنبال کرده باشید، طی آموزش قبلی با نحوه ثبت نام در سایت ایرانیک بصورت کامل مطلبی را روی سایت منتشر کرردیم که اگر هنوز در سایت ایرانیک یا همان nic.ir عضو نشده اید پیشنهاد میشود از اینجه کلیک کنید و چگونگی عضویت و تایید هویت خود را در سایت نیک جویا شوید.

توجه داشته باشید که برای خرید دامنه با پسوندهای ایرانی به مانند .ir حتما و حتما باید در سایت nic.ir عضو باشید و پس از آن میتوانید اقدام به خرید دامنه یا به صورت مستقیم یا بصورت غیر مستقیم از نماینده های این شرکت به مانند جوان گستر نیز اقدام فرمایید.

فرقی که بین خرید دامنه بصورت مستقیم و یا از طریق واسط ها می باشد در نرخ آنها میباشد، اگر از نمایندگان دامنه خریداری کنید تا 4 برابر دامنه را میتوانید ارزان تر تهیه کنید که این خود نیز برای شما یک امتیاز ویژه محسوب میشود.

آموزش خرید دامنه .ir ( دامنه ملی/ایرانی ):

حال که شناسه خود را ساختید در این مرحله به معرفی نحوه خرید دامنه ارزان IR. از شرکت جوان گستر می‌پردازیم که می‌توانید دامنه خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از خود ایرنیک خریداری کنید. برای این منظور لازم است تا در پورتال مشتریان جوان گستر ثبت نام کنید. اگر از قبل ثبت نام کردید وارد شوید، در غیر این صورت بر اساس مراحل زیر ثبت نام خود را انجام دهید.

به آدرس http://my.javangostar.ir/register.php مراجعه کنید و سپس فیلدهای مورد نیاز را بر اساس توضیحات داده شده تکمیل کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده اید می توانید وارد پرتال شوید.

ه ترتیب نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره همراه خود را وارد کنید. سپس از فیلد انتخاب سوال یکی از گزینه‌ها را به منظور افزایش امنیت و همچنین راهکاری برای زمان فراموشی رمز عبور انتخاب کنید. در اینجا ما سوال اتومبیل مورد علاقه را انتخاب کردیم که در این آشفته بازاری چیزی جز پیکان جوانان نمی‌توان در آن وارد کرد 🙂

در نهایت کد کپچا تصویری را وارد کرده و بعد از انتخاب تیک گزینه موافقت با شرایط استفاده از خدمات روی دکمه عضویت در پورتال کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شده و وارد حساب کاربری خود شوید.

حال در این مرحله از منوی پورتال روی گزینه دامنه‌ها> ثبت دامنه جدید کلیک کنید تا به صفحه خرید دامنه ارزان IR. مشابه تصویر زیر هدایت شوید.

ابتدا نام دامنه‌ای که قصد خرید آن را دارید را در فیلد نام کامل دامنه وارد کنید و سپس روی دکمه کنترل وضعیت ثبت دامنه کلیک کنید. در این صورت بررسی دامنه انجام گرفته و در صورت آزاد بودن کادر انتخاب دامنه برای ثبت نمایش داده می‌شود. در این مرحله قادر هستید دامنه را به مدت یک سال یا ۵ سال ثبت کنید. روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک کنید تا دکمه ادامه خرید فعال شده و با کلیک روی آن به مرحله بعد هدایت شوید.

حال همانطور که مشاهده می‌کنید شناسه یا ایمیلی که با آن در ایرنیک ثبت نام کردید را در فیلد ایمیل یا شناسه شما در ایرنیک وارد کنید که نحوه ساخت آن را با هم دنبال کردیم.

در صورتی هم که هنوز شناسه خود را ایجاد نکردید با کلیک روی متن آبی رنگ ساختن شناسه جدید در ایرنیک می‌توانید به مقاله ساخت شناسه ایرنیک در جوان گستر هدایت شوید.

در صورتی که هاست خود را تهیه کرده‌اید در این مرحله می‌توانید DNS های دامنه را در بخش تنظیم DNS وارد کنید. در نهایت روی دکمه ادامه کلیک کنید.

در این مرحله اگر جوان گستر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید می‌توانید کدهای تخفیف برای خرید دامنه ir ارزان را به دست آورده و با وارد کردن در فیلد کد تخفیف دامنه با قیمت ارزان‌تر خریداری کنید. در نهایت روی دکمه پرداخت نهایی کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در این مرحله اطلاعات مالک دامنه در پورتال جوان گستر نمایش داده خواهد شد که در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از فیلد اطلاعات ثبت دامنه مالک دیگری را به عنوان صاحب امتیاز در پورتال  جوان گستر انتخاب کنید.

در نهایت تیک گزینه موافقت با شرایط استفاده از خدمات را انتخاب کرده و روی دکمه ثبت سفارش کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید فاکتور نهایی نمایش داده خواهد شد که امکان پرداخت هزینه دامنه را به سه روش خواهید داشت. ابتدا از بخش انتخاب روش پرداخت پرداخت آنلاین یا ثبت فیش بانکی را انتخاب کنید.

پرداخت آنلاین: در صورت انتخاب این گزینه می‌توانید با کلیک روی دکمه پرداخت کنید که در مقابل آن قرار دارد، به درگاه پرداخت شاپرک هدایت شده و هزینه دامنه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

فیش بانکی: در صورت انتخاب این گزینه و کلیک روی دکمه پرداخت کنید به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید.

همانطور که در تصویر می‌بینید اطلاعات پرداختی خود را که از روش‌های مختلف مثل کارت به کارت یا واریز به حساب انجام داده‌اید را در فرم وارد کرده و در نهایت روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک کنید تا کارشناسان پشتیبانی اطلاعات پرداخت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی کرده و پس از تایید پرداخت دامنه شما فعال شود.

پرداخت از طریق موجودی حساب: با این روش در صورتی که در پرتال کاربری جوان گستر حساب شما دارای اعتبار کافی باشد، مبلغ دامنه در آن لحاظ شده و با کلیک روی دکمه کسر از اعتبار بدون نیاز به پرداخت اینترنتی می‌توانید دامنه خود را خریداری کنید.

آیا در رابطه با ثبت دامنه .ir سوالی دارید که پاسخ داده نشده اند؟

ما همیشه پاسخگو سوالات شما هستیم. لطفا سوالاتتان را از طریق چت آنلاین در سایت جوان گستر مطرح کنید تا به شما کمک کنیم سریعتر دامنه مد نظرتان را ثبت کنید.

یک پاسخ به “آموزش خرید دامنه ملی-[دامنه با پسوند .ir ]”

  1. isna گفت:

    مقاله ی خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس : 34220129 - 017

info@javangostar.ir