آموزش پینگ گرفتن از سایت و آی پی سرور | Ping site


پینگ چیست، پینگ گرفتن از سایت ، آی پی سرور مجازی و اختصاصی برای هر وبمستری پیش خواهد آمد ، در این مطلب خواهید آموخت که چگونه از یک سایت یا آی پی یک سرور از طریق ویندوز کامپیوتر خود پینگ بگیرید و اینکه کدام عدد در پینگ مهم است و نشان دهنده عملکرد بهتر سرور می باشد.

پینگ | ping چیست؟

پینگ نوعی دستور شبکه ای است که به منظور تست زمان رفت و برگشت داده ها از مبدا(جایی که کاربر است و از طرق سیستم عامل خود وارد سایت می شود) تا مقصد (جایی که سرور سایت است) مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است که این زمان رفت و برگشت دستورات کاربر تا سرور بر حسب میلی ثانیه ( ms ) محاسبه می گردد.

همه ی ما می دانیم که هرچه سرور میزبان سایت یا هاست سایت ما قدرتمند تر باشد قاعدتا سرعت وب سایت ما نیز بالاتر و بهتر خواهد بود و این موجب می شود تا مشترکین ما با رضایتمندی بیشتر وارد سایت شده و خدمات و یا داده های ما استفاده کنند.

آموزش گرفتن پینگ سایت و آی پی سرور از طریق ویندوز :

عملیات پینگ گرفتن معمولا هر روز مورد استفاده مدیران سرور قرار میگیرد، برای پینگ گرفتن راه های مختلفی از جمله ویندوز یا برخی سایت های انلاین می باشند که بنظر ما بهترین روش پینگ گرفتن توسط سیستم عامل ویندوز خودتان می باشد.

برای پینگ گرفتن از آی پی یک سرور یا مشاهده پینگ سایت توسط ویندوز باید مراحل زیر را انجام داد:

مرحله اول:

وارد استارت ( start ) ویندوز خود شوید و در کادر مربوط به قسمت سرچ( serch ) عبارت run را تایپ و کلید اینتر( enter ) را بزنید( مطابق با تصویر زیر ).

مرحله دوم:

حالا که پنجره run باز شد، باید عبارت CMD را در داخل کادر آن تیپ و روی ok کلیک یا کلید اینتر را بزنید( عینا مطابق تصویر زیر ).

مرحله سوم:

حالا دیگه باید وارد صفحه CMD شده باشید( صفحه ی مشکلی مطابق با تصویر زیر )، خب حالا وقت عمل است و گرفتن پینگ سایت یا ای پی سرور، توجه داشته باشید پینگ گرفتن کار بسیار ساده ای می باشد که باید برای این منظور از دیتورات زیر استفاده نمایید:

پینگ گرفتن از آدرس سایت: ( بین ping و آدرس سایت یک اسپیس باید باشد )

ping javangostar.ir

پینگ گرفتن از ای پی سرور: ( در اینجا به خط فاصله یا همان اسپیس بین کلمه ip و شماره ای پی )

ping 93.126.38.26

همینطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ما از سایت javangostar.ir پینگ گرفتیم و میانگین پینگ 341 را به ما داد(سرور سایت در فرانسه است.)

همچنین در تصویر بالا مشاهده می کنید که ما از آی پی یکی از سرور های مان که در ایران است پینگ گرفتیم و به ما میانگین 149 داده است.

نکته مهم:

هرچه پینگ پایین تری دریافت کنید عملکرد آن سرور بهتر است و نتیجتا سرور هم نیز به شما نزدیکتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس : 34220129 - 017

info@javangostar.ir